söndag 11 november 2007

Skön helg med besök av mina föräldrar

Sambon har jobbat hela helgen som vanligt men jag har haft besök av mina föräldrar så det har varit skoj. Skruttan tycker det är så roligt att ha sina morföräldrar här och leker för fullt speciellt med morfar som vill leka med alla leksaker. Det är roligt att träffa dem men samtidigt blir jag lite besviken på min mor. Hon leker nästan inte något med Skruttan och sover länge på morgonen (visst hon går upp tidigt på morgonen varje dag) då jag hade önskat att få sova någon timma extra. Men det aldrig funnits den hjälpen så jag antar att den aldrig kommer heller.
Skruttan mår bra men är i trotsåldern nu så det bara visslar om det. Det är "NEJ" till allt och allt ska gå i hennes väg annars lägger man sig gärna på golvet och skriker. Det är underbart att se att hon orkar gå igenom denna fasen men det är lite jobbigt också. Jag vill inte vara för snäll men samtidigt inte för sträng. Det är svårt att veta hur man ska bete sig i alla situationer som uppstår. Sen får jag dåligt samvete för att jag är arg ibland eller att jag inte hela tiden spenderar tid med min kära dotter. Varför ska man lida av detta dåliga samvete hela tiden. Tror inte att hon lider av att jag ägnar mig åt andra saker än att leka med henne hela tiden. Men ändå känner jag mig stressad av att känna av detta dåliga samvete så jag har dragit ner min tid framför datorn för att umgås med Skruttan och göra hushållsgöromål istället. Det känns bättre nu när jag har börjat göra detta.

Inga kommentarer: