måndag 29 juni 2009

Sommaren är här!

Nu är den verkligen här sommaren, vilken värme vi har fått. Jag orkar inte sitta i solen mer än några minuter sen är det skuggan som gäller. Jag märker att jag inte är mig själv just nu eftersom jag inte orkar något som jag brukar orka. Jag som kan springa runt och fixa och ordna saker hela tiden men nu blir jag bara matt. Jag får ta ett uppdrag i taget för jag kan inte bara sitta och glo hela dagarna måste få något gjort. Idag ska jag försöka att sätta upp hyllor i sovrummet så jag får upp lite tavlor m.m. det är så tråkigt på vägen inget hänger på den nu. Johan bryr sig inte om fotografier och sådant men jag vill gärna ha det på mina barn och oss uppe.

Skruttan är på fsk idag till 15 tiden och det känns lite jobbigt att lämna henne där hela dagen speciellt nu när det är så varmt. Men samtidigt är det ju lika varmt här hemma och jag orkar inte aktivera henne hela dagen i värmen. Hon har det skoj på fsk med sina kompisar och sen får hon och jag hade det mysigt när hon kommer hem i eftermiddag. Har inte bestämt än om vi ska ta en liten sväng till sjön idag. Det finns ett ställe där jag inte behöver gå långt utan bara kan parkera bilen och sen är vi vid stranden. Det kan vara skönt med ett dopp för både mig och henne efter en dag i värmen.



Tänk snart är det ett år sedan vi gifte oss och var iväg till Madeira hela familjen. Detta kortet är taget där på Skruttan som älskade att dricka färsk juice. Jag är så glad att hon var med oss på våran smekmånad för hon kommer fortfarande ihåg vad vi gjorde där och kan nämna Madeira än idag.
Undrar vad man ska hitta på, på bröllopsdagen?

Inga kommentarer: