lördag 11 juli 2009

Väntan är lång...


Är nu i v.40 helt otroligt egentligen eftersom man har tyckt att det har varit så långt borta. Men nu är jag här iaf och det känns jätte bra. Jag bara längtar tills värkarna ska börja kännas och att man vet att snart har jag min bebis i min famn.
Har gått med mensvärk i 2 dagar nu och haft sammandragningar till och från. Men inte händer det något, det är som kroppen bara vill jävlas med mig det är inte alls skoj. Jag väntar bara på att något ska ske som att vattnet ska börja sippra eller att slemproppen ska lossna men inget händer.
Enligt våran uträkning från sista mens så är idag Bf men efter rutinul så är det den 17 juli dvs om 6 dagar. Men bebis får gärna komma lite tidigare som sagt.

Jag har en helg för mig själv kan man säga eftersom Johan jobbar och Sibylla är hos farmor och farfar. Det känns tomt i huset men jag får tänka att det är skönt att få vila och göra precis vad som faller mig in. Tyvärr orkar jag inte åka och shoppa eller träffa folk för jag är rätt trött och vill vila en del under dagen för att orka om eventuell förlossning skulle starta.

Lite Kent musik:

http://www.youtube.com/watch?v=5SF8c8hbA9I

Inga kommentarer: