onsdag 22 juli 2009

När?

Ingen bebis än och jag är sååååååååååååååååååååå trött på att gå och vänta. Jag har jätte ont i blygdbenet själva fogen och jag är trött även om jag idag har varit piggare. Men det kan bero på att jag trotsade mina fogar och mitt tillstånd och drog ner till stranden med Sibylla innan regnet kom vid lunch tid. Hon slängde sig i vattnet och tyckte det var toppen. Jag tror att det är viktigt att komma iväg lite hemifrån för och mig och Sibylla. Hon blir gladare och jag får mer ork.

Johan har ju fått ryggskott och gått med det i 2 dagar nu. Det är så himla typiskt att det skulle komma nu när vi när som helst kan behöva åka in till BB men vilken tur att vi inte har behövt det ännu eftersom han knappt har kunnat stå och gå. Men det verkar ge med sig så jag hoppas verkligen att han är bättre i slutet av veckan så jag slipper vara helt själv om förlossningen startar.

Idag är det BF +5 och jag som trodde att förlossningen skulle komma igång tidigare denna ggn börjar undra När denna bebis ska ta och komma ut???????? Det är tryck neråt och jag har sammandragningar flera stycken varje dag speciellt på kvällen. Igår när jag hade lagt mig var jag uppe och kissade 3 ggr på 1 1/2 timme och jag kunde inte somna. Försöker att ignorera sd för att inte bli besviken eftersom det inte gör att det kommer igång. Många ggr nu har jag trott att NU nu sker det men inte då det gör lite mer ont men sen försvinner den smärtan och återkommer ej tyvärr. Just nu vill jag att det ska börja göra ont så det blir lite aktion och att vi snart har våran bebis här. Tänk vad skönt att slippa magen och förhoppningsvis så försvinner smärtan från fogarna också. Vilken dröm att kunna gå en promenad och njuta. Tänk att kunna åka någonstans där det krävs att jag går mycket utan att det ger mig massor av smärta. Jag är ju rätt isolerad nu och vet att jag inte kan åka dit man måste gå längre sträckor eller där man måste gå i backar.

Ohhh, jag längtar tills jag håller i min lilla bebis och undrar jätte mycket över hur hon eller han ser ut. Snälla kan du inte vilja komma ut snart!!

1 kommentar:

Erica sa...

Jo, tänk att han faktiskt ville komma ut :-) Grattis till er lilla pojk!

Kram kram