torsdag 16 juli 2009

Vilken natt!

I natt var det en bebis som levde rövare i min mage. Jag har aldrig kännt den puffa och sparka så länge och mycket innan. Trodde helt klart att nu är det på G eftersom det kom lite kraftigare förvärkar och jag kände av det ut i ryggen. Jag låg vaken fram till 1 tiden sen tillslut kunde jag somna och sov ganska ok.
Men nu på morgonen är allt lugnt som vanligt lite mensvärk men inget annat. Bebis sover och jag sitter här med mitt morgonkaffe och smörgås framför datorn. Jag blir så trött på att inget händer, låg där i sängen och försökte slappna av och andas lugnt genom sd och förvärkar men det gav inget.

Hur tråkigt kommer det inte att bli om jag ska gå över flera dagar. Jag kan ju inte åka och göra massa saker om det skulle hända något och sen sätter ju foglossningen stopp för mycket. Fogarna gjorde jätte ont igår igen, det tog säkert en timme innan det släppte när jag lagt mig i sängen.
Jag är en gravid isolerad kvinna som väntar ihjäl mig efter denna bebis.

Sibylla är med sin farmor och farfar uppe i Mjölby hos sina kusiner och hälsar på. Men hon kommer hem idag. Hon väntar också jätte mycket på att bebis ska komma stackarn, hon tror väl snart att mamma inte har någon bebis i magen eftersom den aldrig kommer ut. :-)

Vädret har varit väldigt upp och ner de senaste dagarna. Det regnar och sen blir det skitvarmt. Nu ser jag att det kommer in mörka moln så snart börjar säkert detta morgonregn att komma för att sedan övergå till det varma klippiga. I vanliga fall älskar jag sommaren men nu när jag är höggravid orkar jag inte med värmen för jag blir helt slut i hela kroppen.

Idag ska jag plantera om lite växter som vi har satt och sen ska jag försöka att hinna scrappa lite också innan Sibylla kommer hem. Ska göra en fisksoppa till ikväll också och den hoppas jag blir god, ser fram emot det. Så detta är vad jag ska göra idag.

Inga kommentarer: