söndag 19 augusti 2007

Besök av mormor och morfar

Lör 3 mar 09:56
av Billan27 @ 09:56

Hemma igen och har landat.
Operationen gick bra i onsdags. S var jätte trött efter och sov mest hela tiden trodde att jag skulle behöva vara vaken på natten med en pigg tjej. Men efter ha kräkts upp all välling som hon fått efter narkosen somnade hon hårt och sov i flera timmar. Jag satte klockan på 24 för att kika till henne då men hon vaknade 10 i så då gick vi upp och värmde vällingen. Men nu fick hon bara halv flaska men det tyckte hon var helt ok. Sen somnade vi om och hon fick behålla vällingen denna ggn som tur va man blir lite orolig när hon spyr eftersom hon inte har ätit på många timmar. Sen vakknade hon igen vid halv 5 för lite mer välling. S somnade sedan bredvid mig men eftersom sjukhussängen inte är allt för bred så flyttade jag över henne till sin säng när hon somnat. Vi sov sedan till halv 8 så det var skönt att få sova lite.
Vi fick sedan åka hem på torsdagen på eftermiddagen. Men på kvällen började CVKn blöda mer än det ska. Så vi ringde upp till sjukhuset och vi fick komma in för kontroll. Men de gjorde rent och byte omläggningen. Vi åkte sedan hem igen och S somnade på vägen hem klockan var ju redan 22:30. Sen höll jag koll på CVK på natten genom att vakna med jämna mellanrum satte klockan. Så jag lyste med ficklampa under pyjamaströjan för att se så det inte blödde. Men det såg fint ut hela natten som tur va.
Klockan 8 på morgonen (fredagen) åkte vi tillbaka in till sjukhuset. Nu blev det njurkontroll på barnfysiologen som höll på i 2 timmar men vi var inte där hela tiden under 2 timmar utan kunde gå iväg och leka i lekterapin ett tag.
Vid 12:30 var det dags för sövning inför magnetrtg. Denna ggn gick sövningen jätte bra. Jag höll henne och sjöng Blinka lilla stjärna lite tyst i hennes öra sen sov hon. Hon grät inte så det var skönt. Hon var jätte ledsen när hon sövdes i onsdags eftersom hon hade fått en infart i handen precis innan och det var där de tryckte in sömnmedlet. Men nu inför magnetrtg så hade ju hon sin CVK och den används för allt nu så hon slipper stick.
När hon var sövd och de gjorde magnetrtg så passade jag på att äta lunch.
En timme senare fick jag komma upp till uppvaket då var inte S där än. Men det kom precis efter mig och då låg S och bytte nappar det är min dotter det Skrattande Så hon var vaken redan och jätte hungrig fick lite saft av narkosläkaren och då vart hon lite gladare. Sen fick hon lite mat på avdelningen sen åkte vi hem. Jag och S var själva på sjukhuset hela dagen eftersom hennes pappa var sjuk.
Idag är det lördag och vi har precis givit S en alvedon för hon hade ont och kunde knappt gå. Men nu dansar hon och springer runt så det är skönt att se.
Om några timmar kommer hennes mormor och morfar på besök och ska stanna en natt. Tror att hon kommer att tycka att det är skit skoj.
Jag ska åka in till stan och kika på lite kläder till S och mig. Har inte hunnit handla saker på 1 månad har haft fullt upp med alla sjukhusbesök. Men idag ska shoppas det ska bli skoj att komma iväg själv och göra något. S ska få en vårjacka iaf.

Inga kommentarer: