onsdag 1 augusti 2007

En sommardag!

Igår hade vi en bra dag ute. Vi åkte till Borås Djurpark och vi hade tur med vädret det kom bara några korta regnskurar och det får man vara glad över eftersom denna sommar håller på att regna bort totalt. Min kära prinsessa fick rida på en liten ponny och hon satt helt perfekt i sadeln och tyckte det var toppen. Hon ville rida mera när det var dags att hoppa av hästen. Vi lär nog åka tillbaka till djurparken igen eftersom vi har ett årskort där, så då kommer hon få rida igen. Hon tycker det är jätte skoj att titta på djuren och blir helt till sig.
Appropå djur så var vi ute och tog en promenad för någon dag sedan och då såg jag ett rådjur bakom en buske. Jag lyfte upp min dotter från vagnen så hon skulle få se och då tog rådjuret fart men tvärstannade efter ett tag och då kom två kid fram ur buskarna och hopppade med mamman upp för slänten. Min dotter tyckte det var jätte skoj att se rådjuren hoppa iväg i full fart. Det är härligt att bo på landet.
Imorgon ska vi in till sjukhuset igen för kontroller får hoppas att hon har gått upp i vikt igen som sist och att värdena ser bra ut. Vill inte läggas in på sjukhuset igen nu när vi är hemma och har det så skönt.
Nä som husägare med tomt måste man klippa gräset så det är dags att ta tag i den biten.

Inga kommentarer: