söndag 26 augusti 2007

Söndag

Idag på förmiddagen hade jag och Skruttan en lugn och slapp början på dagen. Det var skönt att bara vara inne och ta det lugnt.
Vi vaknade vid 7 i morse så vid 11 tiden sov Skruttan middag för att orka åka iväg på 2 års kalas hos kompisen Nathalie. Hon sov i 1 timma sen var hon nöjd. Vi gjorde oss i ordning och skruttan fick på sig en fin klänning. I bilen efter 10 min började hon verka orolig men det är inte så lätt att stanna på en motorväg så jag tänkte hela tiden att jag stannar och köper blommor och då kan jag dra ur henne på vätska. Men så långt kom vi inte för hon spydde ner sig totalt 5 min från blomsteraffären. :-( Så jag stannade på en busshållplats och torkade bort det värsta sen vände jag och åkte hem till kompisen på en gång och bytte Skruttans kläder där. Tur att det fanns ombyte med i väskan.
Skruttan hade det skoj på kalaset och lekte med alla roliga leksaker. Vi åt god tårta och kakor det var mycket trevligt kalas. På vägen hem somnade Skruttan och sov i 20 min.
Hon somnade sent idag inte lätt att söva henne, hon sov vid halv 10 och då hade jag suttit hos henne i 45 min och gick där ifrån innan hon somnade helt.
Hon har nyst en hel del idag och varit snuvig får hoppas att det går över vill inte vänta längre på operation. Imorgon åker vi in till sjukhuset vid 10 tiden och sen blir vi kvar där ett tag antar jag.
Är väldigt nervös inför operationen, får bara hoppas att den medför positiva saker.

Inga kommentarer: