onsdag 8 augusti 2007

Varför??


Har suttit och läst en del bloggar och hemsidor där andra mammor skriver om deras barn och cancern. Det vi alla ställer är frågan VARFÖR?? Det gör så jävla ont i en så man vill bara brista i tid och otid. Varför skulle min kära prinsessa behöva drabbas av detta, vad har hon gjort för något ont. Jag lider med henne varje dag och fattar inte varför en dum cell i en sådan fin kropp inte kan fungera som normalt utan bli elak.
Min prinsessa är så stark så stark att det inte går att förstå att en så liten tjej kan vara så stark när hon får gå igenom allt detta.
Som man ser på bilden här bredvid så sitter hon fast med en droppslang. Hon måste ha detta droppet från 18:00-10:00, det är många timmar visst hon sover de flesta timmarna men hon kan inte röra på sig fritt. Det går in 1200ml näringsdropp i hennes CVK direkt ut i blodet för att hon ska överleva. Detta är det hon lever på men vi har sakta börjat ge henne lite skonsam välling igen i hennes sond som hon har i näsan. Den sonden går direkt ner till magsäcken. Där i ger vi även henne medicin ca 6 stycken mediciner i flytande form eller krossade tabletter blandat med medicin. Innan vi ger medicinen drar vi ut ca 3ooml magvätska ur sonden för att lätta på trycket för min prinsessa. Det ska tydligen inte gå att få ut någon vätska i en frisk mage. Men vi får ut en del men det har minskat och hon spyr väldigt sällan nu, förut spydde hon 5-6 ggr per dag. Så vi är väldigt glada över att hon mår bättre och det är så skönt att vi får vara hemma. Jag tror att mycket av tillfrisknanden har att göra med att vi är hemma nu. Jag blir så glad att se henne skratta och le dagligen det är som en lättnad. Kommer ihåg hur hon var helt apatisk och ointresserad av allt när hon blev lite bättre på sjukhuset. Hon rörde inte en min och ville inte leka med något, det var så jävla jobbigt att sitta och se på det käraste man har som var helt förändrad. Därför är det underbart nu att se en helt annan tjej som är jätte glad och go.
Svaret på frågan Varför? Lär man aldrig få veta tyvärr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, varför, varför, varför? Det är så förbannat orättvist. Allt ont och hemskt som händer barn - just barn som är så oskyldiga och födda så. Världens största kram till er, underbara vänner. Från Johannes med familj.

Anonym sa...

Den frågan har jag också ställt många gånger... Vad skönt att höra att S börjar må bättre. Stor kram från oss!