onsdag 15 augusti 2007

Kontraströntgen

Idag var det dags för röntgen av skruttans tarm igen. De sprutade in kontrastvätska i sonden medan röntgenapparaten var på och filmade vätskan komma in och ner i magsäcken. Skruttan låg jätte stilla och var så duktig, helt otroligt att en 2-åring kan ligga så stilla. Hon har varit med om detta 2 ggr innan och hon verkar komma ihåg hur det fungerar inga protester. Hon fick självklart välja klistermärken och självklart valde hon en katt som var katten Jansson i Bamse. Den skulle tydligen sitta på röntgen apparaten bland några andra klistermärken som är jätte skoj att titta på när hon ligger med den över sig.
Det var riktigt häftigt att se hur kontrastvätskan rörde sig neråt i magen och man såg även lungorna och hjärtat. Eftersom Skruttan var så snäll fick hon välja flera klistermärken efter hon legat still i 20-25min.
Det blev röntgenbilder med jämna mellanrum fram till 15 tiden sen var det tydligen klart det trodde vi inte. Vi hade ställt in oss på att sova över på sjukhuset för att ta bilder imorgon bitti också som vi har gjort innan. Vet inte om detta är positiv eller negativt det lär vi få reda på måndag när vi ska in på kontroll igen vid 11 tiden.
Har 1 1/2 vecka kvar att vara helt ledig sen ska jag börja jobba 2 dagar i veckan. Det känns roligt men även lite konstigt vill gärna vara nära min Skrutta även om hon mår bättre nu. Men ingen vet ju hur allt kommer att gå. Hur vet vi att hon kommer att överleva allt och inte få en ny tumör. Detta är en oro som äter upp mig och gör att jag mår dåligt. Men samtidigt kan jag ju inte vara hemma hela tiden. Det kommer nog att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja kära kära du. Vilken hemsk krypande oro. Hoppas så att det går bra på måndag. Tänk om man kunde göra något.... Så hjälplöst. Inte heller kan de ses eftersom J jämt och ständigt har infektioner. Hoppas de snart kan gå på teater igen.
Kramar