fredag 17 augusti 2007

Operation av tunntarm


Kirurgen ringde idag och den 28 aug kommer han att operera Skruttans tunntarm. De tar bort den del som är skadad i början men inte helt från början. För den delen är viktig att ha kvar för den har kontakt med gallan och något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Så vi får bara hoppas att den kommer att fungera på Skruttan, annars blir det en till operation senare. Jag har sagt hela tiden att jag inte ville att Skruttan skulle opereras vid hennes födelsedag men just nu har vi inget val, tyvärr. Eftersom vi vill att denna kirurgen ska göra det och det går inte att vänta tills i slutet på sept då han är tillbaka på jobbet. Han har varit med från början när det gäller min Skruttas mage och tarm, så han vet hur det har sett ut osv. Sen är han tydligen jätte duktig på det han gör.
Det känns väldigt tungt att hon måste genomgå en till operation. Jag mår dåligt igen och är väldigt orolig inför operationen. Jag har mått bra nu ett tag eftersom Skruttan har mått bättre och har blivit så pigg och glad. Men nu känns allt jobbigt igen och min styrka som jag höll på att bygga upp är nere i botten igen. Blir så deprimerad och ledsen...........
Skulle börja jobba denna veckan hon ska opereras men nu blir det inget med det. Hade en konstig känsla att jag inte kände att det var ok att börja än eftersom allt med Skruttan är så osäkert hela tiden. Får ringa chefen på måndag och berätta.
Lägger in en liten äldre bild på mina älskling från mars 2007 i början på cytostatikabehandlingen. Hon är nere i lekterapin och leker på sjukhuset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till dig vännen.

Erica sa...

Så tungt för er! :-( Jag hoppas det värsta är över med denna operation! Kramar till er!