söndag 19 augusti 2007

Hur ska man få tid?

Tis 3 apr 10:5 av Billan27 @ 10:55

Tiden bara rinner iväg. Vi har flyttat och legat på sjukhuset igen för S har fått sin andra cytostatika behandling. Vet inte hur jag ska få tid till att packa upp allt ur lådorna och vart jag ska få orken allt känns jobbigt nu för tiden.
Har även börjat jobba en dag i veckan, det gick bra men nu undrade chefen om jag kunde jobba en dag till i veckan för att det ska gå funka bättre på jobbet. Men jag vet inte hur det ska gå för mig om jag kommer att klara det samtidigt vill man ju vara till hjälp. Ska tänka på saken till på torsdag.
Vi är alla tre hemma idag en hel dag för första ggn i huset. Men S är dålig hon är förkyld och vill bara bli buren. Ingen feber nu men hade lite hög temp i morse. Har ringt sjukhuset de tyckte vi skulle ringa igen om tempen stiger mer. Men det har gått ner så det är skönt för vi vill inte läggas in på sjukhuset igen nu. Vi vill njuta av att leva i vårat nya hus bara för en dag SNÄLLA!!
Det märks att behandlingen påverkar S hon är inte alls lika pigg nu blir hon sjuk snabbare och hon är mer gnällig. Men det förstår jag att hon blir det är ju en tuff behandling hon är under.
Nu vill läkarna sätta in en peg som hon ska får mat genom och de vill ändra hennes CVK samt att hon ska skördas på stamceller och det ska tas magnetrtg. För alla dessa saker krävs att hon sövs, jag hoppas att de kan göra några saker på samma gång när hon väl är sövd. Det känns så himla jobbigt att det ska göras så mycket på min lilla älskling man blir jätte ledsen och önskar att man kunde dra tillbaka klockan till tiden innan vi fick reda på om denna hjärntumör.
Ska se hur det går för sambon med S hon vaknade och skrek. Får skriva mer sedan.

Inga kommentarer: